الأحكام والشروط: -

أولاً: يتعين على الطلاب التقيد بالشروط والأحكام الآتية:

1-    أن يقتصر المعرض على عرض نسخ المؤلفات والكتب المستعملة والمعتمدة الخاصة بالمقررات الدراسية في جامعة البحرين دون غيرها، ويحظر عرض أي أدوات أو أغراض شخصية أخرى.

2-    تكون العلاقة مباشرة بين الطالب البائع والطالب المشتري، ويتحمل كل منهما مسئوليته عن عمليات البيع والشراء التي تتم فيما بينهما.

3-    يجب على المتعاملين من الطلاب في الموقع الالتزام بالآتي: -

أ‌-       المصداقية والشفافية والأمانة في عمليات عرض نسخهم الشخصية من المؤلفات والكتب الدراسية للبيع أو في عمليات شرائها.

ب‌-    حسن استخدام النظام الإلكتروني، وعدم استغلال الموقع الإلكتروني في مسائل أو أغراض سياسية أو طائفية أو غيرها.

4-    كل طالب يخالف أي من التزاماته الواردة وفق الأحكام والشروط سالفة الذكر يتعرض للمسائلة القانونية حسب لائحة المخالفات المسلكية لطلبة جامعة البحرين.

 

ثانياً: لا تتحمل الجامعة أية مسئولية مالية عن عمليات البيع والشراء التي تتم بين الطلاب بشأن نسخهم الشخصية من الكتب والمؤلفات عبر الموقع الإلكتروني “uBooks” كما لا تتحمل بأية تبعات تترتب على تلك العمليات، كجودة أو سلامة النسخ من العيوب أو تحديد اسعارها، أو التواصل بين الطلاب.

 


 

Terms and conditions:


First: Students must abide by the following terms and conditions:

     1.   The exhibition is limited to offer the original copies of used books, approved special to courses at the University of Bahrain and not others, and posting any tools or other personal purposes are not allowed.

       2.  The relationship between the seller student and the buyer student should be direct between them, and both dealers -the seller and the buyer- will carry the full responsibility in the operation of selling and purchasing.

       3.   All the site users must abide by the following:-

 

          AShow credibility, transparency and honesty in displaying their books through the site.

B.   Users must use the site in a respectable manner; and avoid exploit the site in sectarian or political issues.

C.  Any student violates any of the obligations of the terms and conditions will be Subject to legal inquiry, according to the list of misconduct for the students of University of Bahrain.

 


Second: the university does not assume any financial responsibility for sales and purchases made between students on personal copies of books and literature through the website "uBooks" nor does it bear any consequences for those operations, such as the quality or copies safety defects or determines prices, or to communicate among students.